در حدود ۳…

قسمت اول آشنایی با Menu Bar :

در تصویر زیر شما محیط انجین را بطور کامل مشاهده می کنید ، و واضح است که قسمت های متفاوتی برای راحتی کار با آن تعبیه شده است و هر قسمت خود شامل ۱۰۰ ها بخش دیگر است که نیاز به بررسی دارند.

1 محیط-موتور-آنریل-4

در ابتدا با Menu انجین شروع می کنیم.

2 محیط-موتور-آنریل-4

همان طور که در تصویر می بینید این منو از چهار بخش تشکیل شده است و اولین قسمت آن File است که در اکثر نرم افزار ها شاهد آن هستیم و اما عملکرد این قسمت بشرح زیر است .

3 محیط-موتور-آنریل-4

بخش اول ذخیره و بار گذاری:

این قسمت از منوی فایل مربوط به بازکردن مرحله جدید ، ذخیره ی آن و بارگذاری مجدد آن است که در تصویر زیر قابل رویت می باشد.

4 محیط-موتور-آنریل-4

این بخش شامل زیر مجموعه های زیر به تفکیک خود Epic می باشد.

New Level : شما می توانید در هر پروژه به هر میزان که دوست دارید مرحله اضافه کنید و این کار توسط این گزینه انجام می شود و می توان از کلید ترکیبی Ctrl+N برای سهولت در کار استفاده نمود.

Open Level : زمانی که شما چندین مرحله در دست ساخت داشته باشید می توانید با این گزینه میان این مراحل پرش انجام دهید و از کلید ترکیبی Ctrl+O بجای آن استفاده نمود.

Save : این گزینه برای ذخیره مرحله ای که در حال طراحی آن هستید به کار می رود.

Save as : با این گزینه شما می توانید به محل ذخیره ی مراحل خود آدرس دهی کنید و می توان بجای آن از Ctrl+Shift+S استفاده نمود

Save All Level : این بخش مربوط به ذخیره تمام مراحلی می باشد که در حال کار کردن به طور موازی بر روی آن ها هستید.

Open Asset : این بخش مربوط به اجرا کردن قسمت های Content Browser برای ایجاد تغییرات می باشد.

Save All : این بخش عملکردی همانند ذخیره معمولی است با این تفاوت که این بخش تغیرات Content Browser را نیز ذخیره می کند و دارای کلید ترکیبی Ctrl+S می باشد.

Choose file to Save : این عملکرد برای زمانی به کار می رود که فقط می خواهید فایل خواصی را ذخیره کنید.

Connect to source Control : این بخش زمانی کار برد دارد که برنامه نویسی را فراگرفته باشید و بخواهید بخش هایی را ارتقا دهید.

 

بخش دوم: پروژه ها و مدیریت بر آن ها

همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد این بخش مربوط به مدیریت پروژه ها می باشد که به تفکیک بشرح زیر هستند.

5 محیط-موتور-آنریل-4

New Project : این گزینه برای ایجاد یک پروژه ی جدید به کار می رود و این قابلیت را به شما می دهد تا یک پروژه با قابلیت های متفاوت ایجاد کنید.

Open Project : با استفاده از این قسمت شما می توانید میان پروژه هایتان به گشت و گذار بپردازید ، و روی آن ها کار کنید.

Add Code to Project : این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا به پروژه تان برای هر قسمتی که می خواهید یک رفتار با استفاده از کد نویسی اضافه کنید و عملکرد بازیتان را ارتقا دهید.

Package Project : این قسمت زمانی به کار می آید که می خواهید خروجی کار تهیه کنید و پروژه تان به انتها رسیده است و همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است شما می توانید برای پلتفورم های متفاوت خروجی مناسب تهیه کنید.

6 محیط-موتور-آنریل-4

بقیه موارد در این بخش مربوط به قسمت کد نویسی می باشد که در زمان مناسب به آنها پرداخته می شود.

بخش سوم : ورود وخروج و قسمت های باقیمانده

در این قسمت همان طور که قابل مشاهده است قابلیت های عمومی مانند وارد و خارج کرد انواع مدل و … می باشد و نمونه هایی برای باز کردن مراحل و پروژه هایی که اخیرا بروی آن ها کار شده است و آخرین گزینه مربوط خروج از انجین می باشد.

7 محیط-موتور-آنریل-4

در اینجا قسمت اول از آشنایی با Menu Bar به انتها رسید با آرزوی موفقیت.

Related Posts
  • آموزش انتقال اکانت بازی کلش آف کلنز
  • غیر فعال سازی اطلاع رسانی (Notification) بازی clash of clans
  • آموزش وارد کردن یک جسم به آنریل انجین ۴
  • آشنایی با محیط موتور آنریل ۴ – بخش دوم
  • آموزش ساخت یک پروژه جدید در آنریل انجین UE4
  • مقدمه ای بر بازی سازی