در این آموزش…

1

بعد ساخت پوشه به آن وارد شده و روی گزینه Importهمانند تصویر کلیک می کنیم.

2

در کاوشگر باز شده توسط نرم افزار مدل مورد نظ خود را انتخاب کرده و روی گزینه Open کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعد شویم.

3

در صفحه بعد که توسط آنریل باز می شود روی گزینه import کلیک کرده تا مدل سه بعدی وارد انجین شود.

4

همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است سطل آشغال با نام trash وارد انجین شد حال نوبت به ساخت پوسته یا همان متریال است.

5

کافیست در همان پوشه دوباره روی گزینه ایمپورت کلیک کرده و این دفعه تکسچر های مدل را انتخاب نموده و وارد انجین کنیم.

6

بعد از وارد کرد تکسچر ها باید از روی آن ها متریال مربوط به مدل را بسازیم برای این کار کافیست روی تکسچر اصلی راست کلیک نموده و گزینه create material را انتخاب می کنیم.

7

بعد از ورود به متریال ادیتور بصورت Drag & Drop نرمال مپ مربوطه را به material editor پورت می کنیم و نود مربوط به آن را به قسمت normal متریال ادیتور attach یا پیوند می زنیم.

8

9

حال برای بهبود کیفیت متریال مقداری تظیمات اضافه انجام می دهیم تا خروجی بهتری دریافت کنیم.
روی قسمت خالی از متریال ادیتور راست کلیک کرده و عبارت BumpOffset را در فیلد جستجو تایپ می کنیم.
همان طور که قابل مشاهده است دو عبارت یکسان داریم ولی قسمت مورت نظر ما ، زیر شاخه تکسچرینگ می باشد.

10

و نود های مربوط به UVs را همانند شکل زیر به آن پیوند می زنیم

11

سپس با همان روش قبل تکسچر با شناسه SPEC را وارد متریال ادیتور کرده نود ها آن را طبق تصویر زیر تکمیل می کنیم.

12

کار ما با متریال ادیتور تمام شد ، اکنون نوبت آن رسیده تا متریال ساخته شده را مدل سه بعدی خود نسبت دهیم.
کافیست مدل سه بعدی خود را در انجین باز کنیم و طبق روش زیر عمل کنیم.

13

روی متریال خود در content browser کلیک کرده سپس روی فلشی که در تصویر بالا مشخص شده است کلیک می کنیم و آنریل بطور خود کار متریال ما را به مدل سه بعدی نسبت می دهد.

14

 

تا اینجا کار ما تمام شد حال برای اینکه خروجی کار را ببینیم بصورت Drag & Drop مدل سه بعدی را در ادیتور اصل قرار می دهیم و بعد مپ را Build می کنیم.

15

بعد از اتمام پروسه Build میتوان خروجی کار را به شکل زیر دید.

16

جهت پشتیبانی می توانید از سایت UDK.ir استفاده کنید.
دانلود فایل های ضمیمه (کلیک کنید)
موفق باشید.

Related Posts
  • آموزش انتقال اکانت بازی کلش آف کلنز
  • غیر فعال سازی اطلاع رسانی (Notification) بازی clash of clans
  • آشنایی با محیط موتور آنریل ۴ – بخش دوم
  • آشنایی با محیط موتور آنریل ۴ – بخش اول
  • آموزش ساخت یک پروژه جدید در آنریل انجین UE4
  • مقدمه ای بر بازی سازی